Basisschool Tienhoven aan de Lek

Basisonderwijs in Ameide, Tienhoven aan de Lek en omgeving

Welkom bij Openbare Basisschool de Vlindertuin in het pittoreske Ameide – dé plek voor kwalitatief goed basisonderwijs voor jonge gezinnen in Ameide, Tienhoven aan de Lek en omgeving!

Ben je op zoek naar een kindvriendelijke basisschool waar jouw kinderen met plezier leren, groeien en waar jullie kinderen kunnen ontpoppen op eigen wijze? Zoek niet verder! Onze school, gevestigd in het prachtige Ameide, biedt modern onderwijs met een focus op betekenisvol onderwijs, eigenaarschap over het eigen leerproces en zelfstandigheid.

Waarom kiezen voor Openbare Basisschool de Vlindertuin?

• Kindvriendelijk: De Vlindertuin staat bekend om onze warme en inclusieve sfeer met een kleinschalig karakter en een huiselijke sfeer.
  • leerlingvolgend: Bij ons staat het welzijn en de ontwikkeling van ieder kind centraal. We creëren een veilige en warme omgeving waarin kinderen zichzelf kunnen zijn en zich optimaal kunnen ontplooien.
    Dit doen wij door middel van het gebruik van de methodiek van KiVa. Kinderen vullen tweemaal per jaar een monitor in waarin de sociale veiligheid wordt nagevraagd. In leerling-ouder-leerkracht (LOL) gesprekken stellen leerlingen zelf eigen leerdoelen op, waarmee zij zelf actief betrokken worden bij wat en hoe zij leren.
  • Modern onderwijs: We omarmen de kracht van technologie en integreren dit in ons lesprogramma. Van interactieve digiborden tot educatieve apps, we brengen de wereld van het moderne onderwijs naar jullie kinderen. Digitale geletterdheid (mediawijsheid, leren programmeren en ICT-basisvaardigheden) krijgt actief aandacht op openbare basisschool de Vlindertuin.
  • Blijven schrijven: Naast het verwerken van de lesstof op de laptop zorgen wij ervoor dat alle kinderen blijven schrijven. Dit is belangrijk voor de motorische ontwikkelen, maar ook voor de cognitieve verwerking van de lesstof.
  • Sterke basis: We bieden sterke basisvaardigheden in taal, lezen, spelling, rekenen en andere vakgebieden. Ons ervaren team van leerkrachten is toegewijd aan het ontwikkelen van goede basisvaardigheden van jullie kind.
  • Inclusieve school: Als onderdeel van het openbaar onderwijs hechten we veel waarde aan inclusie en diversiteit. We verwelkomen gezinnen van verschillende achtergronden en creëren een hechte gemeenschap waarin respect en samenwerking centraal staan.
  • Zorg: Alle kinderen op basisschool de Vlindertuin krijgen de zorg, aandacht en het onderwijs dat zij verdienen. Wij zorgen voor passend onderwijs voor alle kinderen, doordat wij met maatwerk het onderwijs aanpassen aan het kind en niet andersom.
  • Onderdeel van O2a5: Openbare Basisschool de Vlindertuin maakt deel uit van O2a5, een stichting voor openbaar primair onderwijs. Hierdoor hebben we toegang tot een breed scala aan onderwijskundige expertise en blijven we ons ontwikkelen om het beste onderwijs te kunnen bieden.

Ontdek vandaag nog de unieke onderwijservaring die Openbare Basisschool de Vlindertuin te bieden heeft. Bezoek onze school in Ameide, maak kennis met ons enthousiaste en betrokken team en ervaar zelf waarom wij de perfecte keuze zijn voor jonge gezinnen in Ameide.